Managementul crizelor interne

Cand auzim de managementul de criza primul impuls este sa ne gandim la dezastre naturale sau, mai nou, la pandemii. Sa facem planul de management al crizei, sa definim echipa care gestioneaza criza si, bineinteles, sa pregatim planul de comunicare interna si externa adaptat situatiei de criza.

Dar cele mai des intalnite crize care pot afecta compania sunt crizele interne. Acestea nici macar nu pornesc ca niste crize, brusc si fara semnale anterioare. Nu stiu unde am auzit prima data sintagma “criza mocnita”, dar cred ca este cea mai sugestiva expresie pentru situatiile de zi cu zi, conflicte sau doar ridicari imperceptibile din umeri. Anumite situatii netratate la timp sau tratate superficial se pot transforma din chestii marunte, mocnite, abia fumegande, in ditamai valvataia pe care o stingi cu eforturi mari si care poate lasa urme.

In acest modul, Managementul Crizelor Interne, invatam sa ne gandim la eventuale vulnerabilitati de business, invatam sa recunoastem semnalele unei crize mocnite, invatam sa fim pro-activi si sa definim rutine pentru a minimiza aparitia sau amplitudinea unor crize interne.

Am facut acest modul de consultanta in mai multe industrii. Bineinteles ca toti avem un potential risc cu clientii, furnizorii, platformele sau aplicatiile IT pe care le folosim. Dar numitorul comun al tuturor clientilor mei a fost managementul resursei umane. De aici vin cele mai multe crize dar, in acelasi timp, si cele mai multe surprize placute. Imi permit sa spun ca este obligatoriu ca fiecare manager sa-si acorde un timp de reflexie asupra oamenilor sai, asupra modului in care isi creste talentele din echipa, isi defineste oamenii cheie si politica de delegare si succesiune – despre acest subiect voi vorbi pe larg in alt articol.

Trebuie sa fie identificate potentialele riscuri, nivelurile de impact si metodele de rezolvare.

In linii mari, acest modul presupune coaching 1 la 1 cu directorii de departamente si crearea unor rutine pentru intelegerea semnalelor transmise de crizele mocnite, definirea masurilor ce trebuie aplicate inainte, in timpul si dupa aparitia crizelor. Acest exercitiu il fac impreuna cu mine la inceput dar, in timp, el trebuie sa devina o rutina a fiecarui manager.

Spor in toate va doresc!